Selasa, 02 September 2008

Leisure, pleasure, and play







From Merriam webster, Pleasure (thesaurus); the feeling experienced when one's wishes are met Synonyms; content, contentedness, contentment, delectation, delight, enjoyment, gladness, gratification, happiness, relish, satisfaction
Leisure (Thesaurus); freedom from activity. Play (Thesaurus); to engage in activity for amusement Synonyms dally, disport, frolic, recreate, rollick, sport
okay that's enough for Pleasure's thesaurus, the issue on posting today is about some article, feature on A+ Magazine (a segmented magazine for lifestyle lover, lil' bit "hedon", an absolut a with uncapital alphabet ) august 2007 edition, the issue is about leisure, and when I read again from my trunk in my closet, I'm pretty confused about Anggoro Gunawan's Article, sorry to say...it suck it does! (I mean that Article). Saya lihat Hilight tentang "leisure" yang di situ ditulis bahwa bukan hanya waktu luang saja, tapi bagaimana kita memanfaatkan waktu luang, saya sempat berdiskusi dengan Dr Tannete Adrianus Pong Masak tentang leisure, pleasure, and play, dimana pleasure lah suatu bentuk pemanfaatan maksimal waktu leisure kita yang juga membutuhkan play, that play things and leisure things could combine as one and met at the end into pleasure, play tanpa leisure tidak akan pernah menjadi play, dan juga sebaliknya. saya lebih setuju dengan definisi leisure menurut Peter Salim. dan yang paling tidak dapat dimengerti adalah ketika kata leisure tadi (menurut pemahaman Anggoro Gunawan) bersentuhan dengan beberapa orang, interview dari beberapa orang menyebutkan bahwa atri hakiki dari leisure justru ditampak-kan oleh satu orang saja. saya tidak setuju beberapa hal dalam artikel tersebut, tetapi saya juga setuju tentang "quality time" yang juga dibahas. saya bereskan lagi majalah-majalah bekas, dan membuangnya ke gudang, mungkin suatu saat akan saya baca lagi. then I think again my pleasure is when I have a lot time with the sun in a beach over bali island.

1 komentar:

Anonim mengatakan...

setuju sekali!!!